U kunt hier het huishoudelijk reglement van Stichting beheer Buuzepolle downloaden.
Het Bestuur
voorzitter
secretaris
penningmeester
vicevoorzitter
bestuurslid algemeen beheer
bestuurslid algemene zaken
voorzitter, leidt de vergaderingen en is verantwoordelijk voor de uitvoering van het beleid van de stichting; bij afwezigheid wordt zijn taak overgenomen door de vicevoorzitter; is ook deze afwezig, dan wordt door de overige bestuursleden uit hun midden een vervanger aangewezen;
secretaris, is belast met het bijhouden van alle correspondentie (in- en uitgaande post) en met de verzorging van alle aankondigingen; hij is tevens belast met het bijhouden van het totale adresbestand; hij beheerd de door de notulist gemaakte verslagen van activiteiten en vergaderingen;
penningmeester, beheert overeenkomstig de statuten de gelden en doet alle goedgekeurde financiële handelingen; hij kan taken delegeren naar de budgetbeheerder van een afdeling/commissie;
vice-voorzitter, zie voorzitter;
bestuurslid algemeen beheer, is namens het bestuur verantwoordelijk voor alle beheerders taken van de Buuzepolle; hij kan taken delegeren naar leden van een afdeling/commissie;
bestuurslid algemene zaken, verleent bijstand aan hiervoor genoemde bestuursleden.
De leden van de stichting
a. door schriftelijke opzegging aan het bestuur;
b. bij vervallenverklaring;
c. door overlijden van het lid.
Indien het lidmaatschap eindigt, is de volledige contributie over het lopende jaar verschuldigd. Leden, huisgenootleden en aspirant- leden, die weigeren zich aan de bepalingen van de statuten en het huishoudelijk reglement te onderwerpen, of zij, die door hun gedrag, woorden of handelingen redenen geven, die vervallen verklaring wenselijk maken, zullen door het bestuur worden geschorst, waarna in de eerstvolgende algemene ledenvergadering over hun vervallen verklaring zal worden gestemd. Bij vervallen verklaring van een lidmaatschap kan binnen een tijdsverloop van twee jaar geen nieuw lidmaatschap worden aangegaan.
De algemene ledenvergadering
De afdelingen/commissies van de stichting
De stichting kent commissies, te weten:
1.1 De commissies zijn overeenkomstig de statuten een orgaan van de stichting.
1.2 Elke commissie wordt bestuurd door een afzonderlijk commissiebestuur. Bestaande uit een oneven aantal van tenminste 3 leden.
1.3 De commissies hebben de volgende taken: Het jaarlijks opstellen van een begroting en een beleidsplan, zulks met inachtneming van de jaarraming en het beleidsplan van de stichting en het uiterlijk op 1 december voorleggen daarvan aan het bestuur van de stichting. De eventuele notulen van alle afdelingsvergaderingen worden in kopie gezonden naar de secretaris van de stichting.
2. De leden van een afdeling worden jaarlijks, op voordracht van de leden benoemd door het bestuur.
3. Reglementen (bijv. een wedstrijdreglement) worden op voordracht van een commissie door het bestuur vastgesteld.
4. In bijzondere gevallen kan het bestuur besluiten af te wijken van dit reglement; in gevallen waarin dit reglement niet voorziet beslist het bestuur.
De contributie
De contributie wordt na overleg met de desbetreffende commissie door het bestuur vastgesteld. (zie bijlage 2) De contributie en eventueel overige bijdragen worden bij vooruitbetaling voor het gehele jaar geïnd. Leden, die een kwitantie voor contributie niet voldoen uiterlijk bij tweede aanbieding zullen een schrijven ontvangen. Indien dan nog niet betaald wordt binnen veertien dagen, wordt het nalatig lid, met inachtneming van artikel 2, geschorst.
De biljartcommissie
De Biljartcommissie is een commissie met beperkte zelfstandige financiële bevoegdheid. De afdeling maakt gebruik van een spaarrekening van de stichting. Jaarlijks maakt de afdeling een beleidsplan voor het komende jaar, waarvan de jaarrekening een vast onderdeel moet zijn. De commissie is zelf verantwoordelijk voor het gebruik van de consumpties. De penningmeester van de commissie is verantwoordelijk voor de verkoop van consumptie munten. Hiervan maakt hij na iedere training/competitiewedstrijd een financieel verslag voor de penningmeester van de het dagelijks bestuur. Hiervoor maken de genoemde penningmeesters regels/afspraken voor een goede uitvoering. Van de verkoop van de munten ontvangt de commissie een door het bestuur vast te stellen percentage. Voor alle activiteiten die plaatsvinden anders dan de eigen activiteiten wordt de catering gedaan door de Activiteitencommissie.
De overige commissies
Door de algemene ledenvergadering kunnen op voorstel van het bestuur worden benoemd:
a. een financiële commissie;
b. een activiteitencommissie;
welke de door de commissie vastgestelde activiteiten, onder toezicht van het bestuur organiseert en het activiteitenmateriaal beheert en onderhoudt. Het aantal commissieleden wordt door het bestuur bepaald en wordt gekozen door de ledenvergadering, terwijl voor aftreding en herkiesbaarheid zoveel mogelijk dezelfde bepalingen zullen gelden. als voor bestuursleden is voorgeschreven. Op voorstel van het bestuur kunnen meerdere commissies voor speciale werkzaamheden worden benoemd, met eigen voorschriften en regels, die niet in strijd mogen zijn met de statuten en die na goedkeuring door het bestuur voor alle leden bindend zijn.
Aansprakelijkheid
De stichting is tegenover haar leden niet aansprakelijk voor verlies of schade uit welke hoofde ook door hen te lijden tengevolge van handelingen van één der bestuursleden of van hen, die in dienst der stichting zijn, onverminderd de persoonlijke aansprakelijkheid van hen, aan wiens schuld dit verlies of die schade te wijten is.
Slotbepaling
In alle gevallen, waarin de statuten niet voorzien beslist het bestuur, behoudens haar verantwoordelijkheid aan de ledenvergadering,
Samenstelling bestuur en afdelingen seizoen 2020
Bestuur:
Bert Kling
Theo Elzenaar
Ties Smit
Jan Bosch
Roel Bijl
Marjan Koppers-Bakker
Afdeling Biljart:
Rooster van aftreden:
2018 voorzitter
2019 secretaris
2020 penningmeester
Rooster van aftreden:
2018 voorzitter
2019 secretaris
2020 penningmeester
Kascommissie:
…………………………. 1e jaar
………………………… 2e jaar
….…………………….. reserve lid
Rooster van aftreden:
jaarlijks wordt een nieuw reserve lid benoemd. Het bestaande reserve lid wordt dan 1e jaar lid en het 2e jaar lid treed dan af.
Contributie, huur en inschrijfgelden van de afdelingen
Bij besluit van de vergadering van het bestuur met de desbetreffende afdeling zijn de volgende contributies, inschrijfgelden en consumptieprijzen vastgesteld:
Contributie:
Lidmaatschap per lid € 100,-
Jeugdleden ……….,….
Huisgenootleden
Donateurs (vrienden van) € 25,00
Inschrijfgelden:
Nader omschrijven
Consumpties:
De Buuzepolle werkt hoofdzakelijk met consumptie munten. Voor een bedrag van € 5,00 ontvangt men 5 munten.
De verkoop en de prijs van de consumpties wordt afhankelijk van soort huurder en zelfwerkzaamheid per activiteit vastgesteld door de beheerder.
De Buuzepolle
Sportlaan 20
8355 BE Giethoorn
Telefoon: 06 19939893
E-mail: debuuzepolle@outlook.com
Website: www.buuzepolle.nl